Thursday, November 4, 2010

Jam Titus Abahku

Hari tu aku pernah cakap ngan blogger fobs76 aku nak tunjuk jam lama milik ayahku. Sampai sekarang baru aku nak tunjuk.(Sori bro fobs76, lambat skit). Ini kira jam ori yerk, walaupun aku jual jam tiruan. Okeh, mula-mula tengok gambar dulu yerk.

Muka Depan
Sori yerk gambar kurang clear, tangkap pakai hp. Jam ni baru jer aku hantar servis. Kasi cuci skit. Tu jer la yang tokeh jam boleh buat. Dia kata abih bersih dah tu. Kena bayar RM90.

Menurut tuan asal jam ini iaitu ayah aku, beliau membeli di sekitar tahun 50an dan pada masa itu harga dia RM45 jer. Murah tuh..Kalaulah harga jam sekarang macam harga dulu.kan ker best..
Belakang setelah dibuka case

Sekali lagi aku minta maaf sebab gambar kurang clear. Ini dia enjin jam abah aku. Tertulis Titus Watch Co. 21 jewels. Menurut ayah aku juga, enjin ini pernah diservis oleh beliau suatu ketika dahulu, dan crown yang ada sekarang bukan yang original. Tali pun aku dah tukar. Tali asal dah putus.

Jam ini bersaiz kecil, dan aku kurang suka memakainya.(macam tak best la,kecik sangat). So jam ini aku buat perhiasan sambil-sambil aku jual jam.

Aku rasa setakat tu jer entri aku. Gambar yang lain aku tak der dah sebab tensen tangkap gambar pakai hp.(gambar x lawa).










2 comments:

  1. Dulu abah aku pakai byk jam2 kunci. Tp dia dah jual dulu... Huhu

    ReplyDelete
  2. aku ada jam camni tuan..sebijik sama..kat blah tepi ada tulis 20micron gold plated..saiz biasa tangan laki laki la..arwah atuk sepupu aku punya dulu..tahun 50an punya jam ni

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...